onsdag 3. juli 2013

Squashgetti med bacon

En av mine favoritt kjøkkendingser er "spiralizeren". Den kan på avstand se ut som en liten barbiegiljotine, men jeg bruker den hovedsaklig til å lage spagetti av squash.

Istedenfor vanlig bacon  brukte jeg noe som heter "bitar a la bacon". "Bitar a la bacon" lages av Hälsans Kök. Matvareprodusenten med det klingende slagordet; overraskende godt!
Det er første gangen jeg tester disse, og synes absolutt de var brukenes.Til sausen brukte jeg resten av salsaen som jeg lagde til falaflene.


Min vidunderlige spiralizer.
Den er faktisk ikke kjøpt på tv-shop,
 men på kafeen Helt Rått i Sandvika.
2 squash

3 ss gresskarkjerner

5 sjampinjonger
120 gr bitar a la bacon
1/2 søt rød paprika
5 ts grilla aubergine fra glass
1 ts rapsolje

Salsa



Vask og rens grønnsakene.Lag spagetti av squashen. Rist gresskarkjernene i en tørr stekepanne.


Sjampinjongen deles i biter og stekes i olje. Når soppen begynner å bli ferdig, tilsett baconet og paprika delt i ringer. La det hele surre i panna i 5 minutter. Tilsett salsa og grilla aubergine. La det hele surre noen minutter til.

Server squashgettien med tomatsausen, og dryss gresskarkjerner på toppen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar