onsdag 12. september 2012

Burgerday

Hamburger er (også) noe av det beste jeg veit. Hjemmelaget saftig burger med masse dressing og grønt er helt topp. I denne varianten har jeg brukt ferdigburger, ettersom det noen ganger er helt greit å gjøre ting litt lettvint! Istedenfor vanlig hamburgerbrød har jeg brukt et halvgrovt brød, som ble rista i brødristeren før servering.


Kesamdressing

2 ts creme fraiche
8 ts kesam mager
1/3 hvitløk uten fedd
Salt & pepper
Frisk persille og basilikum

Bland creme fraiche og kesam. Press i hvitløk, og smak til med krydder.



Avokadodressing

6 små avokado
2,5 bifftomat
1/2 hvitløk uten fedd
1 rød chili
Salt & pepper

Del avokadoene i to og fjern stein. Ha avokado i en stavmikserbolle sammen med chili, tomater og hvitløk. Miks til en jevn masse og smak til      med salt og pepper.





Burgerne

3 urteburgere fra Anamma
1/2 ts røkt sterk paprika
1 ts chili hot
Pepper, salt

Disse burgeren synes jeg har bra konsistens og smak. Men, det er jo et ferdigprodukt, så litt ekstrakrydring er absolutt på sin plass! Stek burgerne i panne med litt olje. Bland krydderne sammen i en bolle, og dryss over burgerne på slutten av steketida.

Ettersom vi var to stykker som skulle spise, så satt jeg fram litt forskjellig tilbehør til å ha på burgeren. Jo mer jo bedre funker bra her!

Tilbehør

Ost, paprika, agurk, sylteagurk, salatblader, tomater, soltørka tomater, sennep og løk









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar